söndag 23 oktober 2011

Höststädning

Vinter och snö känns långtborta  men jag vet att vintern kommer fort när den kommer. Jag har i alla fall ägnat gårdagen åt krukdiskning utomhus i kallvatten. Säkert ett sextiotal krukor. Varför blir detta alltid kvar till sist? Nästa år ska diskningen ske i värme och solsken.



Nu ska jag bara få in de sista krukorna i växthuset, plocka in pelargonerna i värmen inomhus och sedan dra igen dörren för den här sommaren. Pelargoner känns supermysigt på våren och sommaren men nu när de ska in kan jag hålla med sambon, det känns det inte lika kul.


När jag känner mig som mest nöjd med dagen och är på väg in till stickningen i soffan kommer sambon utrusande och hojtar. Kom in fort! Det har exploderat i kylskåpet. En flaska med svartvinbärssaft har jäst och exploderat, att en flaska saft kan bil så mycket. Det var glas och klet i hela kylen. En totalsanering av kylen och två kassar till till återvinningen blev resultatet. Nu finns bara färska varor i vår kyl så lite nöjd får man väl känna sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar