måndag 21 maj 2012

Trillium, blodrot och äppelblom

I söndags var jag på perennadagen i Glindran, lika kul som vanligt. Vi var inte så många säljare men växterna som såldes var fina så jag tror att köparna var nöjda. Det var som vanligt många glada köpare och jag hoppas att traditionen fortsätter även nästa år. Tack kryddklubben för ett fint arrangemang.

Jag har tillbringat hela veckan i växthuset då jag har planterat om mina chiliplantor, närmare bestämt ca 100 stycken. Det tar längre tid än man tror men nu är det klart! Nu står de på rad och väntar på värmen.





Min ena trillium blommar nu. Plantan kommer från min mammas kusins man i Karlstad. Jag har även fått en vit av honom men den blommar något senare. Återkommer med bild på den vita. 


Under den stora planta växer nu även en liten bäbis, kul  med tillökning.




Kunde inte låta bli att ta några bilder på min blodrot synd att den blommar så kort tid.



Känns som att sommaren äntligen är på gång nu när äppelträden står i full blom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar