tisdag 25 juni 2013

Jordbrukets dag i Julita

Den här veckan pågår det förberedelser inför jordbruketsdag som är på lördag i Julita. Jag ska vara där med mina växter tillsammans med Marianne på Asplund Textil & Design. Det underlättar när man är två, den här gången ska även min mamma vara med så allt ska nog gå galant. Jag har lite svårt att bestämma vad som ska få följa med på utflykten, det finns en hel del fina plantor att välja på. Tomaterna som sitter i stora krukor (5 liter) är jätte fina de ska följa med och de får sällskap av en hel del perenner i 2 liters krukor. Det blir lätt lite rörigt när jag börjar packa men det ordnar sig alltid till slut.




Tomat Tiny tim




Kinesisk smörboll

I morgon ska det regna och det behövs så vi håller tummarna att det kommer lite
sen vill jag ha solsken resten av veckan.
 
 
/Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar