måndag 7 maj 2012

Växtloppis 12/5 -13/5

Min växtloppis kommer att vara öppen lördag och söndag mellan kl. 11.00 - 15.00.


Om vädret tillåter kommer ett antal av Monika Walléns fina tovade ulltavlor att visas under växtloppisen.

Har du några frågor mejla mej på blomsterkorgen@live.se


Efter genomgång av alla krukor kan jag konstatera att vintern varit svår för växterna. Många av plantorna har inte klarat vintern. Nu väntar jag på värmen, den verkar vara trög startad i år. Idag har jag planterat tomaterna i större krukor, de växer i alla fall som sjutton i växthuset. Chiliplantor och tagetes går något trögare men de blir knubbiga och fina även om höjden inte imponerar ännu. Den här tagetesen är min favorit, den växer som en liten buske med riklig blomning.

Är du intresserad av chili så har jag ett antal sorter jag kommer att sälja på loppisen. Alla frön är sådda i januari och drivna ute i växthus sedan mitten av mars så det är små kompakta plantor som bara väntar på värme för att utvecklas.

Som vanligt finns det lite av varje allt i mer eller mindre begränsad mängd. Jag kommer att fortsätta att dela mina perenner allt eftersom de tittar upp i rabatterna så utbudet varierar under säsongen. Allt är förstås lite beroende av vad jag hinner med, man har ju ett jobb. Det känns som man borde ha semester mars - september!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar