måndag 10 juni 2013

Mera rosor...

Rosenknopparna slår ut en efter en, idag har gårdagens knoppar slagit ut till helt underbara små underverk och nya knoppar dyker upp för att slå ut om några dagar.
 Äntligen har det regnat lite, jag hoppas det kommer mer i natt, det är torrt i backen nu så en riktig skur skulle vara bra för växtligheten .

Louis Bugnet

Louis Bugnet

Aicha

Förra sommaren planterade jag en rabarber i kruka för att se om den skulle klara sig och det har gått strålande trots en hård vinter.


Rabarber i kruka

Rosor och iris, jag gillar verkligen båda två, de blommar innan allt annat satt fart med blomningen hemma hos mig.




På lördag blir det studentfest i vår lilla trädgård så nu ska jag ägna mig år matlagning och festfix resten av veckan.

/Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar