söndag 23 juni 2013

Min trädgårdsvän

Hon är inte alltid så lätt att fånga på bild men hon är en trogen vän i trädgården vår katt Saga. 
Äppelträden är perfekta för lek.



Saga


Saga


Det dyker upp nya blommor varje dag, jag tycker den stora röda vallmon ser ut som ett konstverk om man tittar riktigt nära. Tittar men på håll är den inte någon favorit men nära är den verkligen vacker. Jag har även en vit men jag tror jag ska skaffa mig en rosa. Tar tacksamt emot tips på någon bra sort.

Röd jättevallmo

Röd jättevallmo


Det har regnat hos oss i dag, ett efterlängtat regn det har verkligen varit torrt i mina rabatter den sista veckan fast jag vattnat. Så här några timmar efter regnet ser allt bra mycket piggare ut och jag hoppas på stor skörd. Plantorna blommar i alla fall villigt




Nästa lördag bär det av med växterna till Julita där jag ska medverka på Jordbruketsdag, ett årligt evenemang med stort antal marknadssäljare och besökare. Det är första gången för mig som säljare så lite spännande är det, jag ska få sällskap dit med Marianne på Asplund textil & design. Skönt att få lite hjälp det är alltid lättare när man är två. Har du vägarna förbi Julita lördagen 29/6 passa på och gör ett besök.

Nu längtar jag efter semester med långa trädgårdsdagar

/Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar