lördag 13 juli 2013

Kotte på besök

Idag fick vi fint besök, det rasslade lite bland bladen och fram kom en igelkott. Vi har sett den tidigare men det var några veckor sedan sist. Lite kattmat smakade gott och när fatet var slut tog den fart mot vattenfatet. Mätt gick den sedan vidare för att utforska rabatterna.








Förra året sådde jag höstvädd i blandade färger och nu har jag sett först blomman, den är blå och större än jag väntat mig. En glad överaskning så jag ska sätta ett gäng i en av mina rabatter.





Jag har inget stort grönsaksland men jag odlar en del löksorter och det här är en av mina favoriter luftlök, man kan äta hela plantan. Jag föredrar att äta det gröna på löken då den återkommer nästa år om lökarna får vara stå kvar i jorden. När löken blommar bildas det nya små knippen av lökar som man kan äta eller plantera för att få nya plantor




Squash plantor brukar det också bli några i år har jag tre plantor Diamant. Jag har prova lite olika sorter men tycker att den här är bäst. Här är herr och fru Squash på väg till marknaden vem som är vem ser man ju på frisyren.... 





Sommar hälsningar
/Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar