torsdag 23 maj 2013

Väntar på värme

Idag har jag planterat tomater som ska bo i mitt växthus i sommar det brukar bli sådär en 15-20 hinkar. I år har jag inte sått några chiliplantor så det borde inte bli så trångt i växthuset. Nästa år blir det nog chili igen för det här känns inte helt bra, det är något som saknas. Om du saknar tomatplantor har jag fina stora plantor av Tiny Tim att sälja. (Du når mej på blomsterkorgen@live.se om intresse finns.)

Efter dagens arbete gick jag ett varv för att se vad som hänt i rabatterna och det här är vad jag fann


Vit Trillium

Vit Löjtnanshjärta

Tovsippa

Plister

Trots dagens regn känner jag mig glad över alla nya blommor som tittar fram. Undrar hur skogen av tovsippor blir när alla slår ut, måste hålla koll så jag kan ta en bild och visa. Det går så fort en vecka gör verkligen skillnad, undrar vad som står på tur att titta fram...


Det grönskar mer och mer i min loppis, plantorna mår som bäst nu i början på sommaren, koskiten gör verkligen underverk. Jag vill passa på att tacka Marianne som deltog vid min växtloppis i pingst helgen.
Tack snälla för att du kom med dina plantor och utökade mitt sortiment.







Eftersom det regnat hela tiden idag när jag varit ute är det dags att gå in och slänga byxorna i tvättmaskinen så de blir rena till nästa arbetspass i trädgården



Nu får värmen komma tillbaka igen

/Helena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar