torsdag 2 maj 2013

Nu är våren här

Nu börjar jag tro på en sommar även i år. Våren är nog så där en tre veckor försenad. Det enda som riktigt syns i mina land är lökväxter och min "primulaparad".






I morgon bär det av till soptippen med diverse trädgårdsskräp, när jag kommer tillbaka ska jag börja plocka fram min växtloppis. Det visar sig lite grönt i de flesta krukorna, den kinesiska smörbollen ser ut att ha klarat vintern bra. Alla krukor med vinter förvarade växter ska kontrolleras och sättas om i ny jord, ett jobb som tar lite tid men visst känns det bra att stå ute i solen och njuta. Jag planterar allt i en blandning av plantjord och koskit. Loppisen kommer att vara öppen så snart växterna vaknat till liv, jag återkommer med info här på bloggen.

När jag städade mina land fick jag syn på dessa, jag har nästan glömt att dom växte här. När nunneörten har blommat vissnar hela plantan bort och visar sig först nästa vår.

Nunneört

Nunneört





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar